22 Şubat 2015 Pazar

BANA KALAN - A. Tüylüoğlu ve A. Cengiz Şiiri

Aslıhan Tüylüoğlu Şiiri


İzmir'de katıldığım şiir atölyelerinde tanıştığım Aslıhan Tüylüoğlu'nun şiir kitaplarını edindiğimde tam da kadın şairlere kafa yormaktaydım.
Gülten Akın, Nilgün Marmara ve Didem Madak'la birlikte edebiyatımızda gitgide gelişen bir kadın şiiri geleneği var.

Ve ben hiç kuşkusuz okuduğum Balkon Yalnızları, Yokuş Çıkan Su ve Bir Kadın Masalı, isimli şiir kitaplarından sonra sevgili Tüylüoğlu'nun kendisinin de bu akımın içinde yer almaya aday genç bir kadın Şair olduğunu düşünmekteyim.

Tüylüoğlu'nun şiirinde, şiir tarihimizin bütün izlerini bulmak mümkün. Örneğin birinci yeninin yalınlığının yanında ikinci yeninin imgesel zenginliğini ve modernizmi birarada
Nitekim Yokuş Çıkan Su'da yeralan Metin Altıok Sokağı isimli şiirindeki
"Her sokak bir insanın başlangıcı
Bir insanın sonu" dizelerinde bir aforizma var ve zaten Tüylüoğlu'nun şiirlerini okuduğunuzda zengin bir Aforizmalar denizi bulacağınızı söyleyebilirim.

Ancak bitirirken bir soru sormak istiyorum Sevgili Aslıhan Tüylüoğlu'nun şiirine daha fazla ironi ve mizah yakışmaz mıydı ?




Ahmet Cengiz Şiiri:


Sevgili Ahmet hocamı aslında çok uzun yıllardır tanıyorum. Kendisi uzun yıllar önce üniversite sınavına hazırlanmak için gittiğim bir dershanede Türkçe öğretmenimdi, ancak o yıllarda kendisinin ressam yönüyle tanışsam da şair yönüyle tanışmam şansım olmamıştı.

Ahmet hocamın Mavinin boynu kuğu isimli kitabını okuduğumda okuyucuyu hiç yormayan yalın bir anlatım buldum ikinci olarak ben Ahmet hocanın şiirinde gizli bir ironi ve mizah buluyorum ve bence bu ironik dil ve mizah gizli olmaktan çıkıp ön planda durmalı.

Son olarak ben şiirlerinde bir kenti anlatan şairlere çok ilgi duyuyorum Ahmet hocanın şiirinde, Pasaport'tan Şair Eşref Bulvarı'na büsbütün bir İzmir'i bulmak mümkün. Bu yüzden İzmir'i bir şiirin içinde okumak isteyen herkese Ahmet Cengiz hocamın şiirlerine ulaşmasını tavsiye ederim
.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder